Opakowanie jest głównie opakowaniem dla produktu. Opakowanie gwarantuje integralność produktu w całym łańcuchu dostaw. Musi on zapewniać potrzebny poziom ochrony.
Pełni ona rolę nośnika informacji. Wpływa na pragnienia konsumentów, np w zakresie zachowań zakupowych. Funkcje opakowań są bardzo zróżnicowane. A wymagania klientów są nieskończone (polecamy: projektowanie graficzne). Projektowanie opakowań wymaga opracowania skutecznej koncepcji. Jakość projektu i zaprojektowania opakowania produktu jest ważnym elementem sukcesu marketingowego. Opakowanie jest w pewnym sensie znakiem rozpoznawczym produktu na półce sklepowej. Dodatkowo, opakowanie stanowi jeden z najważniejszych momentów kontaktu z klientem.
Projekt graficzny etykiety
Projekt etykiety produktu, dostosowany do marki i produktu, ma zasadnicze znaczenie w określeniu właściwego postrzegania produktu i marki – i musi to zrobić szybko, ażeby nie tylko i wyłącznie przyciągnąć, niemniej jednak i utrzymać uwagę nabywców. Projekt etykiety produktu może przyczynić się do sukcesu lub porażki marki, w zależności od materiału, z którego jest stworzona (sprawdź również: zerknij jeśli chcesz wiedzieć więcej o agencji reklamowej i tworzeniu identyfikacji wizualnej). A przy tym materiały etykietowe mogą pomóc w rozszerzeniu przesłania marki – np zaangażowania w zrównoważony rozwój – dzięki zastosowaniu ekologicznych i nadających się do recyklingu materiałów etykietowych. Różnica między dobrym a idealnym projektem etykiety produktu tkwi w elementach wizualnych. Przyciągnij uwagę kupującego za pomocą wyrazistej ikony, jasnej kolorystyki lub wręcz powtarzającego się wzoru – czegoś, co zaraz przyciąga uwagę i przyciąga wzrok.
Sprawdź również informacje na stronie: www.iveno.pl/kalendarz-ksiazkowy-tygodniowy-a5-z-notesem