Logo, a więc i sam projekt logo, jest jednym z najważniejszych elementów wzornictwa korporacyjnego – ogólnego wizerunku firmy lub organizacji. Stanowi on bazę albo warunek wstępny projektowania wszystkich publikacji (takich jak reklamy, broszury, oferty internetowe, produkty i ich opakowania itd.) a także środków komunikacji (podpis poczty elektronicznej, papier firmowy), ponieważ wszystkie te elementy zawierają logo i mają je za bazę.
Dobre logo jest niesłychanie istotne dla firm, ponieważ jest rozpoznawalne i pozytywnie postrzegane przez zadowolonych klientów (sprawdź tutaj: sprawdź więcej informacji o identyfikacji wizualnej). Projektowanie graficzne logo musi być przemyślane i skrupulatne.
Projekt graficzny – logo firmy
Do utworzenia logo wymaganie czegoś więcej niż wyłącznie długopisu i papieru. Jako wzór można wykorzystać rysunek, a pomysły na logo można zrealizować za pomocą dobrego kodu graficznego lub programu do bezpośredniego projektowania logo, których w internecie nie brakuje (zobacz więcej: materiały reklamowe). Produktem końcowym będzie logo w formie cyfrowej, które będzie można używać w różnych rozmiarach i do różnorakich celów, przykładowo. na wortalach internetowych, filmach, dokumentach i innych plikach. Zasada projektowania graficznego logo jest prosta: logo powinno jak najdokładniej wyrażać to, co reprezentuje dana marka. Niezależnie od tego, czy jest to marka dużej firmy, mniejszej firmy czy linii produktów, zawsze istnieją charakterystyczne cechy, które można wykorzystać w logo. Często osiąga się to poprzez połączenie liter i elementów wizualnych. Logo może składać się z jednej lub kilku liter i/lub różnorakich elementów graficznych, przy czym o rozpoznawalności decyduje też zestaw kolorów.
Źródło informacji: https://www.whiteart.pl/dlaczego-my