Materiały reklamowe – co warto wiedzieć

Projektowanie układu graficznego przyszłej ulotki jest wymagającym procesem twórczym, który wymaga pewnych kwalifikacji, doświadczenia w przygotowywaniu układu graficznego, zdolności do harmonijnego dopasowania elementów tekstowych i graficznych, właściwego doboru barw i wzorów oraz uwzględnienia psychologii odbiorców docelowych. Głównie powinno się zdecydować, jakiego rodzaju towary lub usługi zamierzamy promować, dobrać do nich odpowiednie zdjęcia, przygotować treść ulotki i wymyślić chwytliwy nagłówek. Określ położenie podstawowych elementów, zastanów się, jak będzie wyglądała ulotka – jednostronnie czy dwustronnie.

Jest to ważne dla równomiernego rozmieszczenia informacji: na przedniej stronie można umieścić tytuł i ilustracje, na tylnej – tekst priorytetowy, mapę trasy, informacje kontaktowe (zobacz również: zobacz jeśli chcesz wiedzieć znacznie więcej o materiałach reklamowych tworzonych dla firmy).
Projekt graficzny ulotek reklamowych
Przy projektowaniu ulotki ważne jest, ażeby trzymać się stylu korporacyjnego firmy, co wzbudzi poczucie zaufania i spowoduje, że marka zostanie jeszcze bardziej zapamiętana. Powszechnie wiadomo, że kolor promocji ma ogromny wpływ na ludzką podświadomość. Może wywoływać różne emocje – podniecenie albo zapewnienie, odrzucenie lub pomoc, dlatego mądre wykorzystanie barw pomaga kształtować właściwe nastawienie do artykułów promocyjnych. Czerwony – najczęściej stosowany kolor w reklamie, kojarzy się z determinacją, aktywnością, niemniej jednak jego nadmiar sprawia nadmierne napięcie, dlatego lepiej używać go z namysłem. Żółty – symbol słońca, radości; zielony uosabia naturę, zdrowie, naturalność; niebieski wywołuje uczucie lekkości, świeżości; pomarańczowy znaczy ciepło, aktywność; różowy – delikatność, kobiecość (sprawdź również: materiały reklamowe). Istotne jest, ażeby brać pod uwagę nie tylko wpływ barw, niemniej jednak także ich połączenie. Stwierdzono, że najbardziej spostrzegawcze są teksty napisane niebieskim kolorem na białym tle, czarnym na żółtym, zielonym na białym i czarnym na białym. Łatwe symetryczne kształty i linie są bardziej intuicyjne w odbiorze niż fantastyczne, skomplikowane kształty bez wyraźnych skojarzeń. Przyciągają one uwagę, niemniej jednak stosunek do nich może być nieprzewidywalny. Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste dla odbiorców.

Sprawdź tutaj: https://www.iveno.pl/notes-reklamowy-a5