Projektowanie układu graficznego przyszłej ulotki jest wymagającym procesem twórczym, który wymaga pewnych umiejętności, doświadczenia w przygotowywaniu układu graficznego, zdolności do harmonijnego dostosowania elementów tekstowych i graficznych, właściwego doboru barw i wzorów oraz uwzględnienia psychologii odbiorców docelowych. Głównie trzeba zdecydować, jakiego rodzaju towary albo usługi zamierzamy reklamować, dobrać do nich odpowiednie zdjęcia, przygotować tekst ulotki i wymyślić chwytliwy nagłówek. Określ położenie priorytetowych elementów, zastanów się, jak będzie wyglądała ulotka – jednostronnie czy dwustronnie.
Jest to ważne dla równomiernego rozmieszczenia informacji: na przedniej stronie można umieścić tytuł i ilustracje, na tylnej – tekst zasadniczy, mapę trasy, informacje kontaktowe (sprawdź również: dodatkowe informacje o tworzeniu materiałów reklamowych).
Projekt wizualny ulotek reklamowych
Przy projektowaniu ulotki istotne jest, by trzymać się stylu korporacyjnego firmy, co wzbudzi poczucie zaufania i sprawi, że marka zostanie jeszcze bardziej zapamiętana. Powszechnie wiadomo, że kolor promocji ma wielki wpływ na ludzką podświadomość. Może wywoływać różnorodne emocje – podniecenie lub zapewnienie, odrzucenie albo pomoc, dlatego mądre zastosowanie kolorów pomaga kształtować właściwe nastawienie do artykułów promocyjnych. Czerwony – najczęściej stosowany kolor w reklamie, kojarzy się z determinacją, aktywnością, niemniej jednak jego nadmiar sprawia nadmierne napięcie, dlatego całkiem dobrze stosować go z powściągliwością. Żółty – symbol słońca, radości; zielony uosabia naturę, zdrowie, naturalność; niebieski wywołuje uczucie lekkości, świeżości; pomarańczowy znaczy ciepło, aktywność; różowy – delikatność, kobiecość (warto także zobaczyć: projekt graficzny). Ważne jest, by brać pod uwagę nie tylko wpływ kolorów, niemniej jednak również ich połączenie. Stwierdzono, że najbardziej spostrzegawcze są teksty napisane niebieskim kolorem na białym tle, czarnym na żółtym, zielonym na białym i czarnym na białym. Proste symetryczne kształty i linie są prostsze w odbiorze niż fantastyczne, trudne kształty bez wyraźnych skojarzeń. Przyciągają one uwagę, niemniej jednak stosunek do nich może być nieprzewidywalny. Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste dla odbiorców.
Więcej informacji: www.whiteart.pl/kalendarze-trojdzielne