Logo, a zatem i sam projekt logo, jest jednym z najważniejszych elementów wzornictwa korporacyjnego – ogólnego wizerunku firmy albo organizacji. Stanowi on podstawę lub warunek wstępny projektowania wszystkich publikacji (takich jak promocji, broszury, oferty internetowe, produkty i ich opakowania i tak dalej.) oraz środków komunikacji (podpis poczty elektronicznej, papier firmowy), ponieważ wszystkie te elementy zawierają logo i mają je za podstawę.
Bardzo dobre logo jest niezwykle istotne dla firm, ponieważ jest rozpoznawalne i pozytywnie postrzegane przez zadowolonych klientów (sprawdź również: przeczytaj więcej o agencji reklamowej i materiałach reklamowych). Projektowanie graficzne logo musi być przemyślane i skrupulatne.
Projekt graficzny – logo firmy
Do stworzenia logo potrzeba czegoś więcej niż wyłącznie długopisu i papieru. Jako wzór można wykorzystać rysunek, a pomysły na logo można zrealizować za pomocą dobrego programu graficznego lub kodu do bezpośredniego projektowania logo, których w sieci nie brakuje (zobacz więcej: projekt graficzny). Produktem końcowym będzie logo w formie cyfrowej, które będzie można stosować w różnorakich rozmiarach i do różnorakich celów, np. na wortalach internetowych, filmach, dokumentach i innych plikach. Zasada projektowania graficznego logo jest prosta: logo powinno jak najdokładniej wyrażać to, co reprezentuje dana marka. Niezależnie od tego, czy jest to marka wielkiej firmy, mniejszej firmy czy linii towarów, w każdym momencie istnieją charakterystyczne cechy, które można wykorzystać w logo. Na prawdę bardzo często osiąga się to poprzez połączenie liter i elementów wizualnych. Logo może składać się z jednej lub kilku liter i/lub różnych elementów graficznych, przy czym o rozpoznawalności decyduje również zestaw kolorów.
Zobacz również: https://www.iveno.pl/notes-reklamowy-a5