Opakowanie jest głównie opakowaniem dla produktu. Opakowanie gwarantuje integralność produktu w całym łańcuchu dostaw. Musi on zapewniać potrzebny poziom ochrony.
Pełni ona rolę nośnika informacji. Wpływa na chęci konsumentów, na przykład w zakresie zachowań zakupowych. Funkcje opakowań są bardzo zróżnicowane. A oczekiwania klientów są nieskończone (zobacz również: materiały reklamowe). Projektowanie opakowań wymaga opracowania skutecznej koncepcji. Jakość projektu i stworzenia opakowania produktu jest ważnym elementem sukcesu marketingowego. Opakowanie jest swego rodzaju znakiem rozpoznawczym produktu na półce sklepowej. A przy tym, opakowanie stanowi jeden z najważniejszych momentów kontaktu z klientem.
Schemat graficzny etykiety
Projekt etykiety produktu, dostosowany do marki i produktu, ma zasadnicze znaczenie w określeniu właściwego postrzegania produktu i marki – i musi to zrobić szybko, ażeby nie tylko przyciągnąć, niemniej jednak i utrzymać uwagę nabywców. Projekt etykiety produktu może przyczynić się do sukcesu albo porażki marki, w współzależności od materiału, z którego jest utworzona (polecam: dowiedź się więcej o agencji reklamowej i tworzeniu identyfikacji wizualnej). Prócz tego materiały etykietowe mogą pomóc w rozszerzeniu przesłania marki – na przykład zaangażowania w zrównoważony rozwój – dzięki zastosowaniu ekologicznych i nadających się do recyklingu materiałów etykietowych. Różnica między dobrym a rewelacyjnym projektem etykiety produktu tkwi w elementach wizualnych. Przyciągnij uwagę kupującego za pomocą wyrazistej ikonki, jasnej palety kolorystycznej albo wręcz powtarzającego się wzoru – czegoś, co w tym samym momencie przyciąga uwagę i przyciąga wzrok.
Źródło: https://www.iveno.pl/kalendarze-ksiazkowe-a6