Agencja reklamowa – profesjonalne projektowanie graficzne

Opakowania produktów na półkach sklepowych powinny przyciągać uwagę konsumenta w czasie krótszym niż 3 sekundy. Projektowanie opakowań to coś więcej niż tylko ich wygląd. Gdy już uda się przyciągnąć uwagę, projekt graficzny musi jeszcze przekazać właściwe informacje we właściwy sposób.

Opakowanie a marketing
Projektowanie opakowań i etykiet jeszcze nigdy nie było tak istotne. Na półkach sklepowych dobrze zaprojektowane, kreatywne opakowanie może posiadać kluczowe znaczenie, gdy kupujący wybiera jeden produkt albo linię produktów spośród innych (więcej informacji: projektowanie graficzne). Z wielu badań wynika, że decyzja ta ma głównie podłoże emocjonalne. Bez wątpienia na prawdę ładny, atrakcyjny projekt graficzny nie wystarczy, jeżeli za produktami nie stoi dopasowana, akceptowalna jakość. Nowoczesne marki są pokazywane na półkach sklepowych i w sklepach internetowych za pomocą bardzo efektownego, dopracowanego i przejrzystego projektu graficznego. W takich wypadkach opakowanie wprost demonstruje i komunikuje klientom poziom jakości marki. Profesjonalne opakowania mogą budować społeczność fanów i komunikować się z nimi. Jest to pierwszy krok na drodze do budowania marki. Opakowanie produktu jest nie tylko i wyłącznie narzędziem komunikacji i marketingu, ale także narzędziem logistycznym, dlatego istotne jest, by było trwałe, odporne na warunki transportu, dostarczało informacji o składnikach produktu, spełniało wymogi prawne dotyczące etykietowania oraz zawierało instrukcje użytkowania, przechowywania i obchodzenia się z produktem.
Jak wygląda projektowanie opakowań?
Podczas projektu koncepcyjnego planujemy, jak opakowanie powinno wyglądać na danym materiale opakowaniowym, gdzie umieścić poszczególne bloki (nazwa produktu, tekst, elementy graficzne), a także realizujemy koncepcję graficzną opakowania. Podczas prac projektowych produkujemy styl, rozwiązania typograficzne i atmosferę opakowania produktu. Jeżeli już asortyment towarów jest dostępny w wielu formatach (np. asortyment obejmuje zarówno torbę, jak i wiadro), wymagany jest projekt mutacji formatu, który przeprojektowuje tę samą koncepcję dla różnych formatów. Jest to niezbędne, ponieważ różnorakie formaty opakowań towarów mogą mieć bardzo różnorodne proporcje i właściwości, dlatego koncepcja musi być dostosowana do każdego z nich osobno (polecam: zerknij jeśli chcesz wiedzieć więcej o agencji reklamowej i materiałach reklamowych). O ile asortyment produktów jest dostępny wyłącznie w jednym schemacie, ten detal jest uwzględniany w koncepcji. Opakowania o tym samym formacie, ale o różnej pojemności są traktowane jako jeden format (np. worki o tej samej konstrukcji i różnej wadze). Realizacja polega na przełożeniu idei graficznej zawartej w koncepcji na opakowanie konkretnego produktu, już z konkretną nazwą, tekstami, dokładnymi wymiarami, przygotowaniem do druku. Finalizacja druku wymaga utworzenia wykroju drukarskiego, który jest dostarczany przez klienta. Oczekiwania prawne i informacje dotyczące opakowania (elementy obowiązkowe, rozmiary krojów czcionek itp.) są dostarczane i sprawdzane przez klienta.

Zobacz: www.iveno.pl/kalendarze-ksiazkowe-dzienne