Projektowanie graficzne to pojęcie, z którym zapoznajemy się, gdy zakładamy firmę, gdy potrzebujemy logo, wizytówek, papieru firmowego albo materiałów drukowanych wymagających projektu graficznego. Każda firma, marka, stowarzyszenie, oraz wydarzenie dąży do tego, ażeby ogólny wizerunek graficzny był bardzo wysokiej jakości, zapadający w pamięć, innowacyjny i bez wątpienia bardzo szybko kojarzony. Dlatego schemat graficzny jest tak istotny w marketingu.
Cel projektowania tożsamości korporacyjnej
Głównym celem zintegrowanego projektu graficznego jest zyskanie unikalnego, nowoczesnego i skutecznego podejścia na rynku (warto także zobaczyć: zobacz jeśli chcesz wiedzieć znacznie więcej o agencji reklamowej i materiałach reklamowych). Powinien on prezentować się w jednolity sposób od pierwszego spojrzenia, tak by klienci wiedzieli, o jaką firmę chodzi, gdy spojrzą na logo lub drukowane materiały promocyjne. Jeżeli już rynek nie rozpoznaje Cię na pierwszy rzut oka, konkurencja jest o krok przed Tobą. Przy projektowaniu materiałów należy pamiętać o użytkowniku końcowym. Niezależnie od tego, czy projektujesz elementy do druku, czy do zastosowania w internecie, możesz wpływać na odbiorców, zwracając uwagę na różnorakie zmysły (zobacz także: materiały reklamowe). Oba rodzaje mediów gwarantują stymulację wizualną poprzez obrazy i typografię, ale różnią się radykalnie, jeżeli chodzi o przeznaczenie pozostałych zmysłów. Weź do ręki czasopismo, kartkę z życzeniami lub czasopismo, a zrozumiesz, co znaczy zmysł dotyku, który nie jest związany ze zmysłem wzroku. Możesz być stymulowany i przyciągany przez materiał, który wybierzesz, lub możesz być podekscytowany zapachem świeżo wydrukowanej książki. Projektując elementy witryn internetowych, można wykorzystać technologię do obietnice emocji multimedialnych. Do prac internetowych można dołączać filmy wideo lub animacje, aby tchnąć w nie ciut życia. Można nawet włączyć dramatyczną ścieżkę dźwiękową, by urozmaicić zajęcia.
Dodatkowe informacje: www.iveno.pl/kalendarze-biurkowe-stojace